Kelionė į Balkanus

KelionėsĮprasta manyti, kad keliauti į Balkanus patogiausia savo automobiliu arba, jeigu esi labai jaunas, autostopu. Tačiau mes neseniai įsitikinome, kad skrydžių paieškos sistema Lietuvoje taip pat geba kuo lengviausiai ir patogiausiai planuoti keliones į tokias šalis, kur tiesioginių skrydžių kartais būna mažai. Išbandėme kelionės planavimą per http://www.greitai.lt/ ir dabar jau džiaugiamės kišenėje gulinčiais laukiančios kelionės bilietais.

Bosnija ir Hercegovina

Ieškojome per paiešką „Greitai“, tiesiog žiūrėjome, kur su turimais ištekliais galėtume leisti sau nukeliauti. Labai daug tokių vietų, žinoma, nebuvo, kur tikrai norėtųsi pailsėti ir patirti daug naujo. Vis ta pati vakarietiška Europa, kurią nuolat matome visoje žiniasklaidoje, reklamoje, kaip pavyzdį mums, buvusiai sovietinei šaliai. Norėjosi skrydžių į kažkokias kitokias šalis, tokias, apie kurias mažiau galvojame, tokias, į kurias galbūt nesilygiuojame, tokias, kurios gal mažiau įprastos. Mums labai pasisekė, nes per šią skrydžių paieškos sistemą radome variantą, kaip nuskristi į vieną iš Balkanų šalių – Bosniją ir Hercegoviną. Paslaptis yra paprasta: reikia tik pakilti iš Vilniaus, nuskristi į Frankfurtą Vokietijoje, o iš ten jau į Tuzlą Balkanuose.

Smagu planuoti kelionės maršrutą. Manome, kad pasistengsime būtinai aplankyti Nacionalinius parkus su nuostabiais kriokliais, upės slėniais, miškais ir kalnais. Patys Bosnijos gyventojai sako, kad pas juos stūkso seniausia pasaulyje piramidė. Nemeluosiu, panašu, kad ji tikrai labai sena, ir mes ją norime aplankyti. Taip pat džiugina, jog net 90 proc. reljefo yra kalnai ir kalnuotos vietovės. Taigi, tai dar viena puiki vieta, kur galėsime paganyti akis ir nuvarginti kojas.

Kroatija

Šį kartą skristi į Kroatiją iš Bosnijos ir Hercegovinos nepatogu. Jeigu tai būtų tiesioginis skrydis iš Vilniaus ar Kauno, tada lėktuvas į Kroatiją būtų protinga. Kol kas Kroatijos paplūdimius laikome kaip planą „B“, nes, jeigu pabos pirmojoje šalyje, tai gal šiek tiek pavažiuosime ir iki jūros, kur prasideda Kroatijos dalis.

Juodkalnija

Tas pats galioja ir nuostabiajai Juodkalnijai, kur turėtų apsilankyti kiekvienas poilsiautojas bent kartą gyvenime tam, kad žinotų, kaip atrodo rojus Žemėje. Čia išties nuostabi gamta, dažnai primenanti Norvegijos fiordus ir tarp kalnų, uolų įsispraudusius dangaus žydrumo ežerėlius. Iš esmė, visos Balkanų šalys kažkada jungėsi į Jugoslaviją, ir dėl to jų gražusis reljefas yra panašus, tačiau vienose šalyse yra daugiau pakrantės, kitose mažiau, todėl ir verta vienu šūviu nušauti kelis zuikius bei pasistengti aplankyti kuo daugiau gražių vietų.